Events | 9 November 2024 | Workshop

Festa del Voluntariat - Cloenda BioMARató 2024

Share

Festa del Voluntariat - Vine a celebrar la cloenda de la BioMARató 2024!

El dissabte 9 de novembre, el Centre d’Interpretació de la Pesca (CIP) de l’Ametlla de Mar acollirà la Festa del Voluntariat per posar el punt final a la BioMARató 2024. Serà una celebració per descobrir qui ha destacat en l'exploració i registre de la biodiversitat marina del nostre litoral. Durant la jornada, reconeixerem la tasca de totes les persones participants i entregarem els premis als guanyadors i guanyadores d’enguany. Gaudirem d’una jornada plena de sorpreses i moments especials amb la participació de les entitats que han contribuït a fer realitat aquesta iniciativa.

 

La BioMARató, amb l'objectiu de catalogar la màxima biodiversitat possible al litoral de Tarragona, Barcelona i Girona, és un esdeveniment de ciència ciutadana coordinat per l’Institut de Ciències del Mar (ICM) que ha estat possible gràcies a la Federació Catalana d’Activitats Subaquàtiques (FECDAS), Anèl·lides - Serveis Ambientals Marins, l’Associació Oceánicos i Plàncton, com a entitats mobilitzadores de la comunitat. Compta amb el finançament dels projectes europeus MINKE, ANERIS, ECS i GUARDEN. 

 

PROGRAMA

Activitats opcionals prèvies a l’acte.

 

8:45 h - 12:00h

Sortida en grup: esnòrquel o immersió* des de platja. Punt de trobada: Plàncton Diving. Observacions importants: no és una activitat guiada; és una quedada col·lectiva entre usuaris MINKA per bussejar junts/es i cadascú és responsable de sí mateix a l'aigua, i ha de tenir l'assegurança individual en vigor. *En el cas de la immersió: a confirmar en funció de les persones inscrites. Per a majors de 18 anys. Caldrà enviar prèviament la titulació (mínima Open Water Diver), assegurança de busseig en vigor, cumplimentar el BOE o disposar de certificat mèdic vigent, i comentar-nos la data de l'última immersió que ha d’haver estat durant els darrers 6 mesos. Si necessiteu llogar material, ho podreu fer a Plàncton Diving. (https://maps.app.goo.gl/EbY2ZjuMyK29ordv9)

 

8:30 h - 12:00h

Activitats infantils amb servei de monitoratge. Lloc: Plàncton Diving. Si vols fer la sortida matinal i tens canalla de més de 3 anys, oferim servei d’activitats infantils fins que comenci l’acte! A partir de les 12:30h, les activitats infantils continuaran al CIP. 

 

Acte oficial

12:00 h - 12:30h

Registre d’assistents a la Festa. Refrigeris, cafè i esmorzar per a tothom.

Lloc: Centre d’Interpretació de la Pesca (CIP)

 

12:30 h - 14:00h

Inici de l’acte. Benvinguda a càrrec de l’alcaldessa de l’Ametlla de Mar,  Exca. Sra. Eva del Amo, i Jaume Piera, investigador de l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC) i responsable de la BioMARató. Estrena del nou vídeo promocional, presentació dels resultats de l’edició 2024, entrega de premis i altres sorpreses!

 

14:00h 

Fi de l’acte i pica-pica.

 

*Descarrega't el programa aquí.

dsfsd