Notícies



El vídeo del projecte MEDESS-4MS mostra com es realitzen els exercicis per treballar els models de predicció d'abocaments d'hidrocarburs


Emílio García Ladona, durante el ejercicio
22 Gener 2015

El Mediterrani ocupa el 0.8% de la superfície marina però per ell passa una sisena part del tràfic global de mercaderies i una tercera part de tràfic d'hidrocarburs.

El projecte MEDESS-4MS va ser dissenyat per construir un servei dedicat a la prevenció i enfortiment de la seguretat marítima per afrontar esdeveniments de pol·lució per abocaments d'hidrocarburs en el Mediterrani. El principal objectiu és l'elaboració d'un sistema operacional multimodel integrant models de predicció d'abocaments d'hidrocarburs i dades i informació provinent del sistema europeu Copernicus.

Entre les activitats més rellevants s'han organitzat uns "serious games" la finalitat dels quals ha estat el calibratge i posada a punt d'aquest sistema en determinats punts calents del tràfic marítim del Mediterrani. L'Estret de Gibraltar és un d'aquests llocs on s'ha realitzat un experiment organitzat conjuntament per l'Institut de Ciències del Mar,  l'IMEDEA (UIB-CSIC), Ports de l'Estat (Ministeri de Foment) i l'Autoritat Portuària de la Badia d'Algesires (APBA).

Amb la finalitat de mostrar el treball realitzat en el mar per calibrar els sistemes de predicció i representar la dinàmica oceànica de la regió, el conjunt dels integrants del projecte va decidir realitzar i produir un vídeo divulgatiu.

Com explica Emili García Ladona, investigador del Departament d'Oceanografia Física i Tecnològica de l'ICM i integrant del projecte "volíem tenir l'oportunitat de mostrar a la societat el treball realitzat ja que es tracta de l'exercici de llançament i seguiment de boies de deriva en el mar més ambiciós mai realitzat en aigües espanyoles (més de 30 boies implicades)."

Veure vídeo de l'exercici #MEDESS4MS a You Tube

Web del projecte