Notícies | 15 Juliol 2020

L’ICM rep l’acreditació Severo Ochoa a l’Excel·lència

Share

L’obtenció d’aquesta acreditació implica el finançament d’un milió d’euros anuals durant quatre anys i la dotació de 14 contractes predoctorals de quatre anys de durada cadascun.

L'ICM celebrarà l’any que ve el seu 70è aniversari.
L'ICM celebrarà l’any que ve el seu 70è aniversari.

L’Institut de Ciències del Mar (ICM) de Barcelona ha rebut l’acreditació del programa d’Excel·lència Severo Ochoa que atorga el Ministeri de Ciència i Innovació a centres i unitats de recerca a Espanya que destaquen com a referents en el seu camp d’especialització.

El Ministeri ha anunciat aquest matí els guanyadors provisionals de la cobejada distinció, que té com a objectiu finançar i acreditar els centres i unitats d’investigació que demostren impacte i lideratge científic a escala internacional i col·laboren activament amb el seu entorn social i empresarial.

El director científic de la proposta, Josep M Gasol, ha expressat el seu agraïment per l’acreditació, que reflecteix la “llarga i profitosa” trajectòria científica del centre, que celebrarà l’any que ve el seu 70è aniversari.

Josep Lluís Pelegrí, director de l’ICM, ha remarcat que la proposta és el resultat d’un procés de reflexió col·lectiu dels treballadors i treballadores de l'ICM de gairebé tot un any, “un procés que ens ha ajudat a analitzar-nos en el present i a repensar-nos de cara al futur”. En aquest sentit, el director ha afegit que “el pla estratègic ens ha sortit de l’ànima, reflectint la nostra visió col·laborativa i transversal del que hauria de ser la ciència”.

Per la seva banda, Valentí Sallarès, vicedirector d'Estratègia Científica de l'ICM, ha apuntat que "aconseguir aquest reconeixement era una aposta estratègica de l'ICM i confiem que signifiqui un abans i un després en la trajectòria del nostre centre". Segons Sallarès, "haver aconseguit l'acreditació suposa un gran impuls i ratifica l'esperit d'equip que ha guiat el procés, a més de proporcionar-nos molta confiança en el treball realitzat i il·lusió per al futur".

L’obtenció d’aquesta acreditació implica el finançament d’un milió d’euros anuals durant quatre anys i la dotació de 14 contractes predoctorals de quatre anys de durada cadascun. Segons Pelegrí, “això no només representa l’enfortiment de les capacitats tecnològiques i de recerca, sinó que també permetrà incrementar la capacitat del centre per a realitzar accions concretes de sostenibilitat i cultura científica marina”.

En total, en aquesta convocatòria s’han distingit 10 centres d’excel·lència Severo Ochoa. D’entre tots, l’ICM és l’únic que aconsegueix l’acreditació per primer cop. La resta ja la tenien i l’han renovada, com és el cas del Instituto de Ciencias Matemáticas (ICMAT), l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB) i el Centre d’Investigació en Agrigenòmica (CRAG), tots ells pertanyents al CSIC.

Aquesta acreditació reconeix l’ICM com a centre capdavanter de la recerca marina a Espanya i entra a formar part del reduït grup de centres que porten la distinció d’excel·lència Severo Ochoa.

 


logo-icm      logo-SO

logo-fb   logo-ig   logo-in   logo-tw   logo-yt