Notícies | 22 Setembre 2023

La Vicepresidenta de Transferència del Coneixement del CSIC, Ana Castro, visita l'ICM

Share

Castro ha visitat l’Institut en el marc de la celebració d’una jornada de treball sobre economia blava en què han participat les principals empreses del sector de l’àmbit català.

Ana Castro ha visitat aquesta setmana l'ICM en el marc de la celebració d’una jornada de treball sobre economia blava / ICM-CSIC.
Ana Castro ha visitat aquesta setmana l'ICM en el marc de la celebració d’una jornada de treball sobre economia blava / ICM-CSIC.

La Vicepresidenta de Transferència del Coneixement del CSIC, Ana Castro, ha visitat aquesta setmana l'Institut de Ciències del Mar (ICM) en el marc de la celebració d’una jornada de treball sobre economia blava i ha aprofitat per conèixer de primera mà la organització, activitat científica, línies de recerca i activitats de transferència i divulgació del centre.

La direcció del centre ha volgut expressar a la vicepresidenta la voluntat de l'ICM de seguir fent una ciència d'excel·lència que incorpori el compromís social a través d’iniciatives com el projecte Barcelona Mar de Ciència, que pretén convertir-se en un espai compartit de transferència, participació i divulgació del coneixement marí.

"La visita de la vicepresidenta és una bona oportunitat per explicar-li de primera mà l’aposta del centre per potenciar la transferència de coneixement a empreses i administracions, mitjançant iniciatives de col·laboració innovadores com ICATMAR", ha expressat Valentí Sallarès, el director de l’ICM.

Castro era l’encarregada d’inaugurar el “Marketplace d’oportunitats cientifico-tecnològiques i d’economia blava”, una jornada que ha tingut lloc aquesta setmana a l’ICM i en l’organització de la qual han participat també l’agència per la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya, ACCIÓ, i l'agència de desenvolupament econòmic Barcelona Activa.

Durant l’acte, al qual han assistit més d’un centenar de persones, es van presentar els principals reptes d’innovació que planteja l'economia blava de la mà d’expertes i experts, empreses i entitats destacades en aquest àmbit, com és el cas de Safe Sea, Bzeos, Amar81, Seabots, Iqua Robotics, Lobelia Earth, Zyosh, la Catalan Water Partnership, GoJelly, Elyse o X1 Wind.

A part, es van explicar les oportunitats de finançament europeu actuals i futures, així com les oportunitats empresarials i reptes científico-tecnològics en l'economia blava. Finalment, es van donar a conèixer les solucions científiques i tecnològiques disponibles actualment.

“Tothom ha sortit molt satisfet de la trobada i esperem que d'aquesta manera haguem contribuït en la mesura de les nostres possibilitats a posicionar una mica millor l'ICM dins l'ecosistema local d'Economia Blava.”, ha comentat Francesc Piferrer, sots director de Transferència del Coneixement de l'ICM.